Case: Remeha (NL)

De connected CV ketel

Remeha is de specialist als het gaat om CV ketels, zij hebben het grootste CV laboratorium van Nederland. Veiligheid en storingsvrij functioneren van ketels is voor Remeha een zaak van het hoogste belang. De CV ketels van Remeha verwarmen huizen, hotels, scholen, zorginstellingen, sportclubs, kantoren en andere gebouwen.

Dankzij de CV ketels van Remeha en het geavanceerde eSmart Inside besturingssysteem, is het mogelijk om niet alleen de ketel zelf maar ook de rest van een gebouw eenvoudig te bedienen. Hierdoor komen er tal van nieuwe mogelijkheden beschikbaar op het gebied van regeltechniek. Een van de nieuwe mogelijkheden is dat de ketel zelf instaat is om preventieve servicemeldingen door te geven. Daarnaast kan een monteur communiceren met de ketel en kan hij informatie uit lezen en is het mogelijk om testen uit te voeren.

Doormiddel van beveiligde multinetwerk M2M-simkaarten die roamen op alle netwerken worden de CV ketels voorzien van een onafhankelijk en stabiel internet toegang.  De M2M-simkaarten van Thingsdata kunnen automatisch schakelen tussen alle Europese netwerken, waardoor de best beschikbare connectiviteit wordt gegarandeerd, ongeacht de locatie van de CV ketel.

Thingsdata verzorgt de ‘data as a service’ via de M2M-simkaarten voor de CV ketels, hierdoor heeft Remeha altijd inzicht in de status van de CV ketels van haar klanten en de garantie dat deze altijd verbonden zijn.